PC-k és Laptopok leggyakoribb hibajelenségei


A meghibásodások tünetei

Elromlott? Nem indul? Lassú? Lefagy? Melegszik? Elvesztek az adatok? Váratlanul újraindul? Tele van idegesítő reklámokkal?

Valószínűleg sokan vagyunk, akik már találkoztak a fenti problémák valamelyikével, akár csak külön-külön, vagy akár egyszerre többel is. Legyen szó asztali PC-ről, munkaállomásról, szerverről, vagy laptop/notebook-ról a tünetek közel azonosak. Szakértő kollégáink pontosan az ilyen esetekre specializálódtak. Számukra az ilyen és ehhez hasonló hibák elhárítása kihívás!
A számítógépek meghibásodásai, legyen az asztali PC vagy hordozható eszköz, alapvetően két csoportra oszthatóak
1.- Hardveres, azaz fizikai, vagy mechanikai behatás
2.- Szoftveres, azaz egy program vagy programok szabálytalan működése

A hardveres problémát teszteléssel keressük meg. Minden egyes alkatrészt külön bevizsgálunk, ha megvan a hibás egység, amennyiben javítható megjavítjuk, ha nem akkor cseréljük.

A szoftveres hibakeresés összetettebb folyamat. De tapasztalt munkatársaink gyakorlott módon hárítják el az ilyen fajta meghibásodásokat is. A legmodernebb diagnosztikai-és rendszer analizáló szoftverekkel dolgozunk. Optimalizálás, meghajtó programok frissítése, regisztrációs adatbázis tisztítása, átmeneti fájlok törlése.

Mindent megteszünk, hogy a Windows újratelepítése nélkül javítsuk ki a hibát, így minden program, beállítás, adat érintetlen marad. Viszont ha ez elkerülhetetlen és a hibát csak a rendszer újratelepítésével lehet megoldani, akkor a gépet az Ön beleegyezésével a műhelyünkbe szállítjuk és ott végezzük el a további teendőket. Ez átlagosan 1-3 munkanap –függően attól–, hogy mennyi adat van a merevlemezen. Amennyiben egyedi programok (számlázó, készletező, adatbáziskezelő, ügyviteli rendszer, stb.), különleges levelező kliens, vagy bármilyen más egyedi beállítások is vannak a számítógépén, azoknak a visszaállításában is tudunk segíteni. A telepítés befejeztével a gépet visszaszállítjuk az Ön telephelyére, otthonába és üzembe helyezzük, azaz elvégezzük a még szükséges beállításokat a helyszínen. Bővebben a megoldások fülön.

Ne habozzon felvenni velünk a kapcsolatot, készek vagyunk segíteni!
Szabó Gábor, IT Specialista

– Alaplap
– Processzor, memória
– Videókártya, megjelenítés
– Winchester (Merevlemez vagy HDD, SSD)
– Tápegység, monitor, csatlakozások, kábelek
– Melegedési problémák, akusztikus tünetek
– Bekapcsoló gomb, reset gomb, egyéb kontakt hiba

Bekapcsolás után, BIOS beállítási hibák, "csak sípol" és nem idul.
A rendszer nem indul, "csak karikázik", vagy "kék halállal" resetel, kikapcsol.
– Frissítés után nem idul el
– Frissítés után alaphelyzetbe áll
– Driver telepítés után nem idul el
– Új prorgram telepítése után nem indul el
– Vírus fertőzés miatt nem indul el
– Operációs rendszer összeomlás
– "Szomorú arc", hívja a rendszergazdát

Az internet illetve a helyi hálózat, nem- vagy csak korlátozottan érhető el.
– Kis piros "x" a hálózati ikonon
– Felkiáltó jel a hálózati ikonon
– Eltűnt a hálózati ikon
– Jónak tűnik, de mégsincs net
– Néha jó, néha nem, "mintha valaki lógna rajta"
– Van net, de csigalassú, szakadozik, "ledobál és mindjárt megőrülök tőle", stb.

Nagyon sok oka lehet annak, hogy egy számítógép, vagy a gépen lévő operációs rendszer, vagy program(ok) miért nem idul el, vagy miért viselkedik a megszokottól eltérően. Tapasztalatunk szerint a legtöbb esetben egy egyszerű hibával állunk szemben, amit viszonylag gyorsan tudunk orvosolni. Természetesen vannak bonyolultabb esetek is, ezekre szintén fel vagyunk készülve, és pontos megoldási terveink vannak a javításra. Az esetek nagy többségében a hibákat a rendszer újratelepítése nélkül is meg tudjuk oldani, de van olyan is, amikor ez sajnos már elekerülhetetlen.
A hibakeresés első lépéseként a hardver elemeket teszteljük
– Memóriát, processzort, videókártyát, alaplapot
– Merevlemezt, SSD-t

Ha a merevlemezen hibát tapasztalunk, azonnal javasoljuk a cseréjét. Megkezdjük az adatai biztonsági mentését, mielőtt bármi elveszne. Az adatok biztonságba helyezése után beépítjük az új merevlemezt/SSD-t és
– újratelepítjük a rendszert
– az összes hardver eszközt
– naprakészre frissítjük a rendszert
– telepítjük a segédprogramokat
– vírus védelemmel látjuk el a rendszert
– visszamásoljuk az adatokat
Az elvégzett munkára garanciát vállalunk!

Ha el tudja hozni a készüleket a ügyfélszolgálatunkra, mi bevizsgáljuk és megállapítjuk, hogy mi a probléma rendszerével. Lehetőség szerint a Windows újra telepítése nélkül kijavítjuk a hibát, így minden program, beállítás, adat érintetlen marad.
Ez kb. 1-3 munkanap alatt megvan.
Abban az estben, ha nem tudja behozni a gépet hozzánk, van lehetőség futárral történő beküldésre is. Kérésére Budapest területén kollégánk helyszíni kiszállási díj ellenében az Ön otthonában végzi el a bevizsgálást, illetve ha lehetséges akkor a javítást is. Amennyiben a hibát csak a rendszer újratepítésével lehet megoldani, azt átlagosan 1-3 munkanapra vállaljuk. Ez attól függ, hogy mennyi adat van a merevlemezen, amit másolni kell. Ha valamilyen egyedi program (számlázó, készletező, adatbáziskezelő, ügyviteli rendszer, stb.), különleges levelező kliens, vagy bármilyen más egyedi programok vagy beállítások is vannak a számítógépén, annak a visszaállításában is tudunk segíteni.

Természetesen mielőtt elvégeznénk a szükséges beavatkozásokat, már a bevizsgálás után tájékoztatjuk Önt a várható költségekről, időtartamról és csak az Ön beleegyezése után végezzük el a javításokat. Nincs meglepetés, nincsenek rejtett díjak. A munkánkra 100% garanciát vállalunk!

Kérdése van?


Vegye fel velünk a kapcsolatot!

Telefon: 06 20 553 5 563